Тарасовецька ЗОШ
Районний семінар вчителів української мови та літератури
Анатолій Дімаров « Тирлик». Характеристика образу головного героя
8- В клас
Унгурян Діана Аркадіївна
вчитель української мови та літератури
Тарасовецької ЗОШ
Новоселицького району
Тема: Анатолій Дімаров « Тирлик». Характеристика образу головного героя.
Мета: ознайомити учнів з цікавими сторінками життєвого і творчого шляху письменника, систематизувати набуті ними знання з даної теми методом випереджувального завдання, допомогти учням глибше усвідомити ідейно- художній зміст твору, його сюжет;
розвивати навички виразного читання, виділення головних епізодів, переказу твору, опираючись на текст;
виховувати важливі гуманні якості людини – чуйність, доброту, товариськість, любов і повагу до старших, вміння визначати свої помилки.
Тип урок: комбінований.
Обладнання: портрет письменника, виставка літератури, ілюстрації до твору.
Епіграф: « У мене весь час таке відчуття, що всі мої написані і ненаписані твори живуть у мені з колиски» А. Дімаров
Зміст і структура уроку:
І. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів..
ІІІ. Основна частина уроку:
1.1 Слово вчителя:
1.2 Доповнення учнів
Учень 1
Учень 2
2. Робота над текстом оповідання « Тирлик»
2.1 Конкурс « Найкращий знавець»
Маленький Тирлик живе на хуторі разом з бабусею та дідом, де окрім нього більше дітей немає. Всі його любили, для всіх він був званим гостем.
Запитання до учнів:
- Чому його називають Тирликом?
- Як грається хлопець?
- Хто така Люба, і як закінчується її історія з Тирликом?
- Що обіцяла подарувати Тирликові баба Химка?
- Чим пригостив Тирлика дід Остап?
- Чому Тирликові заборонили спілкуватися з бабою Олькою?
- Чому зупинила Тирлика баба Уляна?
- Навіщо Тирлик пішов у бузиновий ліс?
- Що чекало на Тилика після повернення додому?
2.2 Підбиття підсумків уроку.
3. Практична хвилинка:
Пояснення незрозумілих слів.
4. Хвилинка теорії літератури:
Визначаємо:
- Тема твору
- Ідея
- Експозиція
- Зав язка
- Кульмінація
- Розв язка
5. Опис головного героя ( на пелюсточках квітки).
- Закріплення матеріалу:
« Бесіда Сократа»
Учні складають роздуми про те, чи повернеться Тирлик у село.
- Підсумок уроку:
Кросворд
- Оцінювання учнів:
- Домашня робота:
Знати зміст оповідання.
|